Hoppa till huvudinnehållet

NorwayNorwayHAFNIA LIMITED
(HAFNI)

· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
86,25
Idag %
+3,54%
Idag +/-
+2,95
Köp
84,20
Sälj
88,00
Högst
86,75
Lägst
83,50
Omsatt (Antal)
810 725
· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuta i NOK
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
86,25
Utveckling idag
+3,54%
+2,95
Köp
84,20
Sälj
88,00
Högst
86,75
Lägst
83,50
Omsatt (Antal)
810 725
Q1-rapport
68 dagar sedan36min
3,7027 NOK/aktie
Senaste utdelning
11,84 %
Direktavk.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
7
Sälj
Antal
400

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
517--
149--
148--
1 437--
2 338--
Omsättning (NOK)
69 382 906

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q2-rapport
28 aug.
Tidigare händelser
2023 Årsstämma10 juli
2024 Q1-rapport15 maj
2024 Extra bolagsstämma13 mars
2023 Q4-rapport5 mars
2023 Q3-rapport17 nov. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Kunder har även besökt

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
68 dagar sedan36min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q2-rapport
28 aug.
Tidigare händelser
2023 Årsstämma10 juli
2024 Q1-rapport15 maj
2024 Extra bolagsstämma13 mars
2023 Q4-rapport5 mars
2023 Q3-rapport17 nov. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 5 min sen
    för 5 min sen
    Poten & Partners is tipping the MR tanker sector to stay strong amid a spate of sale-and-purchase deals. The shipbroker’s head of tanker research, Erik Broekhuizen, said secondhand prices have shot up as much as 25% over the last year as rates have climbed thanks to growing demand and tonne-mile increases. “Going forward, we remain optimistic about the relative strength of the MR segment,” he wrote in his weekly note. “Medium-range product carriers are the most versatile tankers in the market, and they will remain in demand as growth in refinery capacity continues and product dislocations increase. MRs also have the trading flexibility that allows them to boost utilisation and earnings.” Broekhuizen said rates for the round-trip route from Europe to the US east coast Gulf Coast averaged $19,600 per day from 2014 through 2024, although they were extremely volatile during this period. In the fourth quarter of 2020, rates did not cover operating expenses at $6,900 per day but shot up to $48,000 per day two years later following the geopolitical turmoil brought on by Russia’s invasion of Ukraine. That, plus the demand increase following the Covid-19 pandemic, has helped boost tonne-miles. But it has been difficult to order, the broker noted, as yard slots are difficult to come by and potential regulatory changes add uncertainty to ship designs. This month alone, 12 MR tankers have changed hands according to data from VesselsValue, largely due to an en-bloc deal that saw Danish owner and operator Torm take over eight vessels from South Korea’s Sinokor for $340m total. There were other noteworthy deals recently, as well, with Greek owner OceanPal breaking into the product tanker space by buying a vessel from Ocean Transportation for $27m. In June, Scorpio Tankers sold five ships to various counterparties with prices in the mid-$30m range and, in April, International Seaways sold two ships to Middle Eastern interests for $35m each. Copyright: Tradewind, simply the best!
  • för 2 tim sedan
    för 2 tim sedan
    Det var på høy tid med en sånn dag igjen! Jeg har antagelig litt for stor overvekt i shipping nå, men det får stå sin prøve ei god stund til.
    för 5 min sen
    för 5 min sen
    Man kan aldri få for mye shipping. er nok et par gode år igjen.
  • för 6 tim sedan
    för 6 tim sedan
  • för 8 tim sedan
    för 8 tim sedan
    Noen som vet noe mer om Hafnia Nile og om redomiciliation som blir nevnt i nyheter/ hvilke fordeler det har??
    för 2 tim sedan
    för 2 tim sedan
    Virker ikke som markedet reagerer negativt ihvertfall..
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q1-rapport
68 dagar sedan36min
3,7027 NOK/aktie
Senaste utdelning
11,84 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
3,7027 NOK/aktie
Senaste utdelning
11,84 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 5 min sen
    för 5 min sen
    Poten & Partners is tipping the MR tanker sector to stay strong amid a spate of sale-and-purchase deals. The shipbroker’s head of tanker research, Erik Broekhuizen, said secondhand prices have shot up as much as 25% over the last year as rates have climbed thanks to growing demand and tonne-mile increases. “Going forward, we remain optimistic about the relative strength of the MR segment,” he wrote in his weekly note. “Medium-range product carriers are the most versatile tankers in the market, and they will remain in demand as growth in refinery capacity continues and product dislocations increase. MRs also have the trading flexibility that allows them to boost utilisation and earnings.” Broekhuizen said rates for the round-trip route from Europe to the US east coast Gulf Coast averaged $19,600 per day from 2014 through 2024, although they were extremely volatile during this period. In the fourth quarter of 2020, rates did not cover operating expenses at $6,900 per day but shot up to $48,000 per day two years later following the geopolitical turmoil brought on by Russia’s invasion of Ukraine. That, plus the demand increase following the Covid-19 pandemic, has helped boost tonne-miles. But it has been difficult to order, the broker noted, as yard slots are difficult to come by and potential regulatory changes add uncertainty to ship designs. This month alone, 12 MR tankers have changed hands according to data from VesselsValue, largely due to an en-bloc deal that saw Danish owner and operator Torm take over eight vessels from South Korea’s Sinokor for $340m total. There were other noteworthy deals recently, as well, with Greek owner OceanPal breaking into the product tanker space by buying a vessel from Ocean Transportation for $27m. In June, Scorpio Tankers sold five ships to various counterparties with prices in the mid-$30m range and, in April, International Seaways sold two ships to Middle Eastern interests for $35m each. Copyright: Tradewind, simply the best!
  • för 2 tim sedan
    för 2 tim sedan
    Det var på høy tid med en sånn dag igjen! Jeg har antagelig litt for stor overvekt i shipping nå, men det får stå sin prøve ei god stund til.
    för 5 min sen
    för 5 min sen
    Man kan aldri få for mye shipping. er nok et par gode år igjen.
  • för 6 tim sedan
    för 6 tim sedan
  • för 8 tim sedan
    för 8 tim sedan
    Noen som vet noe mer om Hafnia Nile og om redomiciliation som blir nevnt i nyheter/ hvilke fordeler det har??
    för 2 tim sedan
    för 2 tim sedan
    Virker ikke som markedet reagerer negativt ihvertfall..
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
7
Sälj
Antal
400

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
517--
149--
148--
1 437--
2 338--
Omsättning (NOK)
69 382 906

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q2-rapport
28 aug.
Tidigare händelser
2023 Årsstämma10 juli
2024 Q1-rapport15 maj
2024 Extra bolagsstämma13 mars
2023 Q4-rapport5 mars
2023 Q3-rapport17 nov. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm