Hoppa till huvudinnehållet

United States of AmericaUnited States of AmericaZIM
(ZIM)

· NYSE Basic
· Valuta i USD
NYSE Basic
Senast
22,58
Idag %
−1,70%
Idag +/-
−0,39
Köp
22,45
Sälj
22,69
Högst
23,78
Lägst
22,25
Omsatt (Antal)
3 577 502
· NYSE Basic
· Valuta i USD
NYSE Basic
· NYSE Basic · Valuta i USD
· Valuta i USD
NYSE Basic
Senast
22,58
Utveckling idag
−1,70%
−0,39
Köp
22,45
Sälj
22,69
Högst
23,78
Lägst
22,25
Omsatt (Antal)
3 577 502
Q1-rapport
43 dagar sedan1t 3min
0,23 USD/aktie
Senaste utdelning
1,00 %
Direktavk.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
266
Sälj
Antal
407

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Volymvägt snittpris (VWAP)
22,88
VWAP
22,88
Omsättning (USD)
37 940 110

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2024 Q1-rapport21 maj
2023 Q4-rapport13 mars
2023 Årsrapport13 mars
2023 Q3-rapport15 nov. 2023
2022 Årsstämma4 okt. 2023
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Kunder har även besökt

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
43 dagar sedan1t 3min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2024 Q1-rapport21 maj
2023 Q4-rapport13 mars
2023 Årsrapport13 mars
2023 Q3-rapport15 nov. 2023
2022 Årsstämma4 okt. 2023
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 17 juni
    17 juni
    @TinTin ok det var da mere end jeg havde opfattelsen af Mht. Suez ,,,,Egypten må tabe masser af penge ,,,man skulle tro at de spillede en mere fremtrædende rolle i at få konflikten stoppet ,,
    25 juni · Ändrad
    25 juni · Ändrad
    Nå er det en situasjon som Egypt ikke råder over. Yemen er bare ei brikke i et langvarig spill: Iran er aktive i en rekke proxy-kriger og støtter opp om små og store grupperinger i midtøsten. Landet har vesentlig påvirkning på Libanon, Syria, Irak, Yemen, Hamas, og det prøver å få feste i Jordan. Det er snakk om aktiviteter som skaper fiendeskap og allianser mellom grupperinger, og det er en situasjon som har utvikla seg over flere tiår. Man kan få forklaringer og visse synspunkter på aktuelle proxykriger, om man leiter opp f.eks "The Tom Nash report" på nettet.
  • 17 juni
    17 juni
    Vil told på biler fra Kina påvirke kursen på ZIM , sejler deres biltransport skiber meget der , er der nogle som ved det ?
    17 juni
    17 juni
    Angående huruvida röda havet "stängs", Suezkrisen är väl enbart till Zims fördel, hela bullcaset bygger väl på att hela baletten fortsätter och fortsatta reroutes runt Goda Hoppsudden?
    17 juni
    144 containerskibe + 14 vehicle transport vessels ifølge deres ESG REPORT 2023
  • 8 juni · Ändrad
    8 juni · Ändrad
    Drewry’s World Container Index ser ved første øyekast ut til å ha ligget på dobbelt så høye nivåer i år som i fjor: https://www.drewry.co.uk/supply-chain-advisors/supply-chain-expertise/world-container-index-assessed-by-drewry Indeksen er gått opp 12% den sista uka, og nå nærmer den seg 3x høyere enn i fjor. Her er an annen index som også har ligget på dobbelt så høyt nivå i år som i fjor, og nylig er den hoppet opp til 3 ganger nivået den hadde for ett år sida: https://tradingeconomics.com/commodity/containerized-freight-index Tidligere år, har globalt volum hatt toppsesong i mai, men det er mulig vi ikke er i normalår nå.
    för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    27 Jun: Drewry’s World Container Index increased 4% to $5,318 per 40ft container this week. 28. jun: Containerized Freight Index 3714
  • 6 juni
    Why Zim is sinking?
    15 juni
    Det er bestillt mange nybygg i markedet, og sommeren 2022 var ordrebook/flåte-forholdet 27,9%. Da sier det seg sjølv at det er risiko for overkapasitet i mange år framover, og i 2023 var det overkapasitet og låge priser. Det er venta leveranser i 2024 og 2025, og alle spår overkapasitet. Jeg trur ustabilitet i markedene kan få store utslag i ulike retninger, og at vi like gjerne kan få perioder med kapasitetsmangel og høye rater.
  • 30 maj
    30 maj
    Godaften. Er der nogle der ved. Hvorfor man har fået et så højt udbytte i 22 og 23. Men her i 24 er det meget lavere?
    31 maj
    Kontainershipping hadde en voldsom syklus i 2021-2022. Etter pandemiutbruddet har det vært voltil handel. Først var det mye handel som stoppa opp. Seinere var det en bølge med detaljhandel, og butikkene fikk det travelt med å bestille kontainerlass med varer. Da gikk enkelte havneområder i stå, da det samla seg opp mange kontainere og skip som blei ståendep på vent, og lastebiler kom ikke fram for å levere kontainere. Da begynnte butikkene å bestille opp sesongvarer i lang tid i forveien, og kaoset blei komplett. Fraktratene var skyhøye for kontainere. Det blei sagt at det kom bestillinger på mange nye skip, og det var venta mange nybyggg i 2023 og 2024. Etterhvert fikk havnene løst opp flokene, og det var ikke lenger populært å bestille kinavarer, og det samla seg opp overflødige tomme containere. Og mange venta at det kunne bli overflod av skip. Nå har volumet av kontainertransport tatt seg opp, og terrrorisme og tørke og sånn, gir dårlig framkommelighet i Rødehavet og Panamakanalen, som gir lengre handelsruter om kapp. Bransjeorganisasjonen har de siste åra snakka om å senke marsjfarta på eldre fartøy.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q1-rapport
43 dagar sedan1t 3min
0,23 USD/aktie
Senaste utdelning
1,00 %
Direktavk.

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
0,23 USD/aktie
Senaste utdelning
1,00 %
Direktavk.

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • 17 juni
    17 juni
    @TinTin ok det var da mere end jeg havde opfattelsen af Mht. Suez ,,,,Egypten må tabe masser af penge ,,,man skulle tro at de spillede en mere fremtrædende rolle i at få konflikten stoppet ,,
    25 juni · Ändrad
    25 juni · Ändrad
    Nå er det en situasjon som Egypt ikke råder over. Yemen er bare ei brikke i et langvarig spill: Iran er aktive i en rekke proxy-kriger og støtter opp om små og store grupperinger i midtøsten. Landet har vesentlig påvirkning på Libanon, Syria, Irak, Yemen, Hamas, og det prøver å få feste i Jordan. Det er snakk om aktiviteter som skaper fiendeskap og allianser mellom grupperinger, og det er en situasjon som har utvikla seg over flere tiår. Man kan få forklaringer og visse synspunkter på aktuelle proxykriger, om man leiter opp f.eks "The Tom Nash report" på nettet.
  • 17 juni
    17 juni
    Vil told på biler fra Kina påvirke kursen på ZIM , sejler deres biltransport skiber meget der , er der nogle som ved det ?
    17 juni
    17 juni
    Angående huruvida röda havet "stängs", Suezkrisen är väl enbart till Zims fördel, hela bullcaset bygger väl på att hela baletten fortsätter och fortsatta reroutes runt Goda Hoppsudden?
    17 juni
    144 containerskibe + 14 vehicle transport vessels ifølge deres ESG REPORT 2023
  • 8 juni · Ändrad
    8 juni · Ändrad
    Drewry’s World Container Index ser ved første øyekast ut til å ha ligget på dobbelt så høye nivåer i år som i fjor: https://www.drewry.co.uk/supply-chain-advisors/supply-chain-expertise/world-container-index-assessed-by-drewry Indeksen er gått opp 12% den sista uka, og nå nærmer den seg 3x høyere enn i fjor. Her er an annen index som også har ligget på dobbelt så høyt nivå i år som i fjor, og nylig er den hoppet opp til 3 ganger nivået den hadde for ett år sida: https://tradingeconomics.com/commodity/containerized-freight-index Tidligere år, har globalt volum hatt toppsesong i mai, men det er mulig vi ikke er i normalår nå.
    för 3 dagar sedan
    för 3 dagar sedan
    27 Jun: Drewry’s World Container Index increased 4% to $5,318 per 40ft container this week. 28. jun: Containerized Freight Index 3714
  • 6 juni
    Why Zim is sinking?
    15 juni
    Det er bestillt mange nybygg i markedet, og sommeren 2022 var ordrebook/flåte-forholdet 27,9%. Da sier det seg sjølv at det er risiko for overkapasitet i mange år framover, og i 2023 var det overkapasitet og låge priser. Det er venta leveranser i 2024 og 2025, og alle spår overkapasitet. Jeg trur ustabilitet i markedene kan få store utslag i ulike retninger, og at vi like gjerne kan få perioder med kapasitetsmangel og høye rater.
  • 30 maj
    30 maj
    Godaften. Er der nogle der ved. Hvorfor man har fået et så højt udbytte i 22 og 23. Men her i 24 er det meget lavere?
    31 maj
    Kontainershipping hadde en voldsom syklus i 2021-2022. Etter pandemiutbruddet har det vært voltil handel. Først var det mye handel som stoppa opp. Seinere var det en bølge med detaljhandel, og butikkene fikk det travelt med å bestille kontainerlass med varer. Da gikk enkelte havneområder i stå, da det samla seg opp mange kontainere og skip som blei ståendep på vent, og lastebiler kom ikke fram for å levere kontainere. Da begynnte butikkene å bestille opp sesongvarer i lang tid i forveien, og kaoset blei komplett. Fraktratene var skyhøye for kontainere. Det blei sagt at det kom bestillinger på mange nye skip, og det var venta mange nybyggg i 2023 og 2024. Etterhvert fikk havnene løst opp flokene, og det var ikke lenger populært å bestille kinavarer, og det samla seg opp overflødige tomme containere. Og mange venta at det kunne bli overflod av skip. Nå har volumet av kontainertransport tatt seg opp, og terrrorisme og tørke og sånn, gir dårlig framkommelighet i Rødehavet og Panamakanalen, som gir lengre handelsruter om kapp. Bransjeorganisasjonen har de siste åra snakka om å senke marsjfarta på eldre fartøy.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
266
Sälj
Antal
407

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
----
Volymvägt snittpris (VWAP)
22,88
VWAP
22,88
Omsättning (USD)
37 940 110

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Företagshändelser

Nästa händelse
Kalender är inte tillgänglig
Tidigare händelser
2024 Q1-rapport21 maj
2023 Q4-rapport13 mars
2023 Årsrapport13 mars
2023 Q3-rapport15 nov. 2023
2022 Årsstämma4 okt. 2023
Data hämtas från Morningstar, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm