ZIM(ZIM)
(ZIM)
Q1-rapport
43 dagar sedan‧1t 3min
0,23 USD/aktie
Senaste utdelning
1,00 %
Direktavk.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
266
Sälj
Antal
407
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
22,88VWAP
22,88Omsättning (USD)
37 940 110Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 21 maj | |
2023 Q4-rapport | 13 mars | |
2023 Årsrapport | 13 mars | |
2023 Q3-rapport | 15 nov. 2023 | |
2022 Årsstämma | 4 okt. 2023 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
43 dagar sedan‧1t 3min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 21 maj | |
2023 Q4-rapport | 13 mars | |
2023 Årsrapport | 13 mars | |
2023 Q3-rapport | 15 nov. 2023 | |
2022 Årsstämma | 4 okt. 2023 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 17 juni17 juni@TinTin ok det var da mere end jeg havde opfattelsen af Mht. Suez ,,,,Egypten må tabe masser af penge ,,,man skulle tro at de spillede en mere fremtrædende rolle i at få konflikten stoppet ,,25 juni · Ändrad25 juni · ÄndradNå er det en situasjon som Egypt ikke råder over. Yemen er bare ei brikke i et langvarig spill: Iran er aktive i en rekke proxy-kriger og støtter opp om små og store grupperinger i midtøsten. Landet har vesentlig påvirkning på Libanon, Syria, Irak, Yemen, Hamas, og det prøver å få feste i Jordan. Det er snakk om aktiviteter som skaper fiendeskap og allianser mellom grupperinger, og det er en situasjon som har utvikla seg over flere tiår. Man kan få forklaringer og visse synspunkter på aktuelle proxykriger, om man leiter opp f.eks "The Tom Nash report" på nettet.
- 17 juni17 juniVil told på biler fra Kina påvirke kursen på ZIM , sejler deres biltransport skiber meget der , er der nogle som ved det ?17 juni17 juniAngående huruvida röda havet "stängs", Suezkrisen är väl enbart till Zims fördel, hela bullcaset bygger väl på att hela baletten fortsätter och fortsatta reroutes runt Goda Hoppsudden?17 juni17 juni144 containerskibe + 14 vehicle transport vessels ifølge deres ESG REPORT 2023
- 8 juni · Ändrad8 juni · ÄndradDrewry’s World Container Index ser ved første øyekast ut til å ha ligget på dobbelt så høye nivåer i år som i fjor: https://www.drewry.co.uk/supply-chain-advisors/supply-chain-expertise/world-container-index-assessed-by-drewry Indeksen er gått opp 12% den sista uka, og nå nærmer den seg 3x høyere enn i fjor. Her er an annen index som også har ligget på dobbelt så høyt nivå i år som i fjor, og nylig er den hoppet opp til 3 ganger nivået den hadde for ett år sida: https://tradingeconomics.com/commodity/containerized-freight-index Tidligere år, har globalt volum hatt toppsesong i mai, men det er mulig vi ikke er i normalår nå.för 3 dagar sedanför 3 dagar sedan27 Jun: Drewry’s World Container Index increased 4% to $5,318 per 40ft container this week. 28. jun: Containerized Freight Index 3714
- 6 juni6 juniWhy Zim is sinking?15 juni15 juniDet er bestillt mange nybygg i markedet, og sommeren 2022 var ordrebook/flåte-forholdet 27,9%. Da sier det seg sjølv at det er risiko for overkapasitet i mange år framover, og i 2023 var det overkapasitet og låge priser. Det er venta leveranser i 2024 og 2025, og alle spår overkapasitet. Jeg trur ustabilitet i markedene kan få store utslag i ulike retninger, og at vi like gjerne kan få perioder med kapasitetsmangel og høye rater.
- 30 maj30 majGodaften. Er der nogle der ved. Hvorfor man har fået et så højt udbytte i 22 og 23. Men her i 24 er det meget lavere?31 maj31 majKontainershipping hadde en voldsom syklus i 2021-2022. Etter pandemiutbruddet har det vært voltil handel. Først var det mye handel som stoppa opp. Seinere var det en bølge med detaljhandel, og butikkene fikk det travelt med å bestille kontainerlass med varer. Da gikk enkelte havneområder i stå, da det samla seg opp mange kontainere og skip som blei ståendep på vent, og lastebiler kom ikke fram for å levere kontainere. Da begynnte butikkene å bestille opp sesongvarer i lang tid i forveien, og kaoset blei komplett. Fraktratene var skyhøye for kontainere. Det blei sagt at det kom bestillinger på mange nye skip, og det var venta mange nybyggg i 2023 og 2024. Etterhvert fikk havnene løst opp flokene, og det var ikke lenger populært å bestille kinavarer, og det samla seg opp overflødige tomme containere. Og mange venta at det kunne bli overflod av skip. Nå har volumet av kontainertransport tatt seg opp, og terrrorisme og tørke og sånn, gir dårlig framkommelighet i Rødehavet og Panamakanalen, som gir lengre handelsruter om kapp. Bransjeorganisasjonen har de siste åra snakka om å senke marsjfarta på eldre fartøy.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q1-rapport
43 dagar sedan‧1t 3min
0,23 USD/aktie
Senaste utdelning
1,00 %
Direktavk.
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
0,23 USD/aktie
Senaste utdelning
1,00 %
Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- 17 juni17 juni@TinTin ok det var da mere end jeg havde opfattelsen af Mht. Suez ,,,,Egypten må tabe masser af penge ,,,man skulle tro at de spillede en mere fremtrædende rolle i at få konflikten stoppet ,,25 juni · Ändrad25 juni · ÄndradNå er det en situasjon som Egypt ikke råder over. Yemen er bare ei brikke i et langvarig spill: Iran er aktive i en rekke proxy-kriger og støtter opp om små og store grupperinger i midtøsten. Landet har vesentlig påvirkning på Libanon, Syria, Irak, Yemen, Hamas, og det prøver å få feste i Jordan. Det er snakk om aktiviteter som skaper fiendeskap og allianser mellom grupperinger, og det er en situasjon som har utvikla seg over flere tiår. Man kan få forklaringer og visse synspunkter på aktuelle proxykriger, om man leiter opp f.eks "The Tom Nash report" på nettet.
- 17 juni17 juniVil told på biler fra Kina påvirke kursen på ZIM , sejler deres biltransport skiber meget der , er der nogle som ved det ?17 juni17 juniAngående huruvida röda havet "stängs", Suezkrisen är väl enbart till Zims fördel, hela bullcaset bygger väl på att hela baletten fortsätter och fortsatta reroutes runt Goda Hoppsudden?17 juni17 juni144 containerskibe + 14 vehicle transport vessels ifølge deres ESG REPORT 2023
- 8 juni · Ändrad8 juni · ÄndradDrewry’s World Container Index ser ved første øyekast ut til å ha ligget på dobbelt så høye nivåer i år som i fjor: https://www.drewry.co.uk/supply-chain-advisors/supply-chain-expertise/world-container-index-assessed-by-drewry Indeksen er gått opp 12% den sista uka, og nå nærmer den seg 3x høyere enn i fjor. Her er an annen index som også har ligget på dobbelt så høyt nivå i år som i fjor, og nylig er den hoppet opp til 3 ganger nivået den hadde for ett år sida: https://tradingeconomics.com/commodity/containerized-freight-index Tidligere år, har globalt volum hatt toppsesong i mai, men det er mulig vi ikke er i normalår nå.för 3 dagar sedanför 3 dagar sedan27 Jun: Drewry’s World Container Index increased 4% to $5,318 per 40ft container this week. 28. jun: Containerized Freight Index 3714
- 6 juni6 juniWhy Zim is sinking?15 juni15 juniDet er bestillt mange nybygg i markedet, og sommeren 2022 var ordrebook/flåte-forholdet 27,9%. Da sier det seg sjølv at det er risiko for overkapasitet i mange år framover, og i 2023 var det overkapasitet og låge priser. Det er venta leveranser i 2024 og 2025, og alle spår overkapasitet. Jeg trur ustabilitet i markedene kan få store utslag i ulike retninger, og at vi like gjerne kan få perioder med kapasitetsmangel og høye rater.
- 30 maj30 majGodaften. Er der nogle der ved. Hvorfor man har fået et så højt udbytte i 22 og 23. Men her i 24 er det meget lavere?31 maj31 majKontainershipping hadde en voldsom syklus i 2021-2022. Etter pandemiutbruddet har det vært voltil handel. Først var det mye handel som stoppa opp. Seinere var det en bølge med detaljhandel, og butikkene fikk det travelt med å bestille kontainerlass med varer. Da gikk enkelte havneområder i stå, da det samla seg opp mange kontainere og skip som blei ståendep på vent, og lastebiler kom ikke fram for å levere kontainere. Da begynnte butikkene å bestille opp sesongvarer i lang tid i forveien, og kaoset blei komplett. Fraktratene var skyhøye for kontainere. Det blei sagt at det kom bestillinger på mange nye skip, og det var venta mange nybyggg i 2023 og 2024. Etterhvert fikk havnene løst opp flokene, og det var ikke lenger populært å bestille kinavarer, og det samla seg opp overflødige tomme containere. Og mange venta at det kunne bli overflod av skip. Nå har volumet av kontainertransport tatt seg opp, og terrrorisme og tørke og sånn, gir dårlig framkommelighet i Rødehavet og Panamakanalen, som gir lengre handelsruter om kapp. Bransjeorganisasjonen har de siste åra snakka om å senke marsjfarta på eldre fartøy.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
266
Sälj
Antal
407
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
- | - | - | - |
Volymvägt snittpris (VWAP)
22,88VWAP
22,88Omsättning (USD)
37 940 110Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
Kalender är inte tillgänglig |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 21 maj | |
2023 Q4-rapport | 13 mars | |
2023 Årsrapport | 13 mars | |
2023 Q3-rapport | 15 nov. 2023 | |
2022 Årsstämma | 4 okt. 2023 |
Data hämtas från Morningstar, Quartr