2025 Q3-rapport
38 dagar sedan0,20 USD/aktie
Senaste utdelning
13,31 %Direktavk.
Orderdjup
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
7,87VWAP
Lägst
7,62OmsättningAntal
4,1 1 160 767
VWAP
Högst
7,87Lägst
7,62OmsättningAntal
4,1 1 160 767
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 18 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 11 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 14 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 6 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet
Kunder har även besökt
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 11 tim sedanUSA- och Oslo-noterade SFL Corp har bekräftat försäljningen av två suezmax-tankfartyg med en rejäl vinst. De 2015-byggda fartygen är uthyrda till den amerikanska jätten Koch Industries, uppgav John Fredriksen-företaget. Priset är cirka $57m vardera eller $114m totalt, tillade ägaren. Köparen avslöjades inte. Mäklare hade tidigare i veckan rapporterat försäljningen av de 159 500-dwt SFL Thelon och SFL Ottawa (båda byggda 2015) till samma pris. De har båda scrubbers. Tankfartygen förvärvades från Ciner Shipping i Turkiet för tre år sedan för $45m vardera, med sexåriga tidsbefraktningar bifogade. VesselsValue bedömer fartygen som värda cirka $59m vardera. Nettointäkterna beräknas till $26m per fartyg efter återbetalning av tillhörande skuld och betalning av en uppsägningsavgift till Koch, i enlighet med ett förhandsöverenskommet vinstdelningsarrangemang, avslöjade SFL. Fartygen kommer att levereras under fjärde respektive första kvartalet, och SFL förväntar sig att redovisa en bokförd vinst på $23m från transaktionen. Ägaren kommer att ha kvar fem suezmaxar från 2019 och 2020 i sin blandade flotta. SFL sade att man också hade kommit överens om att skrota charteravtal för två 2020-byggda suezmaxar, SFL Albany och SFL Fraser. Ägaren kommer återigen att betala en uppsägningsavgift. De sydkoreanskbyggda tankfartygen kommer initialt att användas på spotmarknaden och i sinom tid kan företaget söka längre anställning för dessa fartyg. SFL:s verkställande direktör Ole Hjertaker sade: “Denna transaktion illustrerar det inbäddade värdet i vår flotta, där vi kan realisera en betydande vinst från försäljningen av två 10 år gamla fartyg bara tre år efter deras förvärv." "Och under tiden har vi åtnjutit solida kassaflöden från fartygen." VD:n tillade att en del av intäkterna kommer att återinvesteras i de yngre, mer bränsleeffektiva fartygen som är väl positionerade för att dra nytta av den nuvarande starka chartermarknaden, där rådande charterpriser är väsentligt högre än de befintliga fasta charterpriserna. SFL Corp tillkännagav inga nya affärer under tredje kvartalet då geopolitisk osäkerhet hämmade viljan att investera, berättade Hjertaker för TradeWinds förra månaden. “De senaste två kvartalen har varit lugnare, men vi kan hoppas att det nu blir mer stabilitet framöver. Då blir det lättare att göra nya transaktioner,” sade han. Under tredje kvartalet återlämnade fartygsägaren och tonnageleverantören endast åtta äldre capesize bulkfartyg till Golden Ocean. “Detta går i vågor och har gjort det i många år. Men jag skulle säga att osäkerheten har gjort det lugnare,” tillade han. Copyright: TradeWinds, simple the best!
- ·7 dec.Hej är inne. Vad tycker ni om den här aktien 2026,för 11 tim sedanför 11 tim sedanEfter att ha varit inne i SFL i över 10 år beslutade jag igår att sälja och investera pengarna i andra bolag istället. Mina andra shipping-aktier tänker jag ligga kvar i. Och med min tur så meddelar SFL kanske snart att Hercules har fått ett nytt mångårigt kontrakt till en bra day rate... :)
- ·22 nov.Denna aktie har varit en gedigen besvikelse de senaste åren. Jag trodde ursprungligen på konceptet, men företaget levererar inte. De har ju väldigt många bra anställda, vad beror denna dåliga utveckling på?·24 nov. · ÄndradAktiekurs och utdelningar har båda varit konstant fallande under en lång rad år trots aktieåterköp. Vilket bevisar att aktieåterköp ofta är att slösa bort aktieägarnas pengar. Värdet av aktieåterköp är ofta en tveksam kalkylbladsövning. De har ingått en del inte så bra leasingavtal och sålt sin torrlastflotta med förlust. De har en stor övervikt av stora containerfartyg som på sikt blir föråldrade om de inte uppdateras. E härligt ska vi också fokusera på att Linus riggen kan vara utan arbete, var det från sist 27? Företag som GSL och MPCC har gjort det betydligt bättre över tid.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
2025 Q3-rapport
38 dagar sedan0,20 USD/aktie
Senaste utdelning
13,31 %Direktavk.
Nyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 11 tim sedanUSA- och Oslo-noterade SFL Corp har bekräftat försäljningen av två suezmax-tankfartyg med en rejäl vinst. De 2015-byggda fartygen är uthyrda till den amerikanska jätten Koch Industries, uppgav John Fredriksen-företaget. Priset är cirka $57m vardera eller $114m totalt, tillade ägaren. Köparen avslöjades inte. Mäklare hade tidigare i veckan rapporterat försäljningen av de 159 500-dwt SFL Thelon och SFL Ottawa (båda byggda 2015) till samma pris. De har båda scrubbers. Tankfartygen förvärvades från Ciner Shipping i Turkiet för tre år sedan för $45m vardera, med sexåriga tidsbefraktningar bifogade. VesselsValue bedömer fartygen som värda cirka $59m vardera. Nettointäkterna beräknas till $26m per fartyg efter återbetalning av tillhörande skuld och betalning av en uppsägningsavgift till Koch, i enlighet med ett förhandsöverenskommet vinstdelningsarrangemang, avslöjade SFL. Fartygen kommer att levereras under fjärde respektive första kvartalet, och SFL förväntar sig att redovisa en bokförd vinst på $23m från transaktionen. Ägaren kommer att ha kvar fem suezmaxar från 2019 och 2020 i sin blandade flotta. SFL sade att man också hade kommit överens om att skrota charteravtal för två 2020-byggda suezmaxar, SFL Albany och SFL Fraser. Ägaren kommer återigen att betala en uppsägningsavgift. De sydkoreanskbyggda tankfartygen kommer initialt att användas på spotmarknaden och i sinom tid kan företaget söka längre anställning för dessa fartyg. SFL:s verkställande direktör Ole Hjertaker sade: “Denna transaktion illustrerar det inbäddade värdet i vår flotta, där vi kan realisera en betydande vinst från försäljningen av två 10 år gamla fartyg bara tre år efter deras förvärv." "Och under tiden har vi åtnjutit solida kassaflöden från fartygen." VD:n tillade att en del av intäkterna kommer att återinvesteras i de yngre, mer bränsleeffektiva fartygen som är väl positionerade för att dra nytta av den nuvarande starka chartermarknaden, där rådande charterpriser är väsentligt högre än de befintliga fasta charterpriserna. SFL Corp tillkännagav inga nya affärer under tredje kvartalet då geopolitisk osäkerhet hämmade viljan att investera, berättade Hjertaker för TradeWinds förra månaden. “De senaste två kvartalen har varit lugnare, men vi kan hoppas att det nu blir mer stabilitet framöver. Då blir det lättare att göra nya transaktioner,” sade han. Under tredje kvartalet återlämnade fartygsägaren och tonnageleverantören endast åtta äldre capesize bulkfartyg till Golden Ocean. “Detta går i vågor och har gjort det i många år. Men jag skulle säga att osäkerheten har gjort det lugnare,” tillade han. Copyright: TradeWinds, simple the best!
- ·7 dec.Hej är inne. Vad tycker ni om den här aktien 2026,för 11 tim sedanför 11 tim sedanEfter att ha varit inne i SFL i över 10 år beslutade jag igår att sälja och investera pengarna i andra bolag istället. Mina andra shipping-aktier tänker jag ligga kvar i. Och med min tur så meddelar SFL kanske snart att Hercules har fått ett nytt mångårigt kontrakt till en bra day rate... :)
- ·22 nov.Denna aktie har varit en gedigen besvikelse de senaste åren. Jag trodde ursprungligen på konceptet, men företaget levererar inte. De har ju väldigt många bra anställda, vad beror denna dåliga utveckling på?·24 nov. · ÄndradAktiekurs och utdelningar har båda varit konstant fallande under en lång rad år trots aktieåterköp. Vilket bevisar att aktieåterköp ofta är att slösa bort aktieägarnas pengar. Värdet av aktieåterköp är ofta en tveksam kalkylbladsövning. De har ingått en del inte så bra leasingavtal och sålt sin torrlastflotta med förlust. De har en stor övervikt av stora containerfartyg som på sikt blir föråldrade om de inte uppdateras. E härligt ska vi också fokusera på att Linus riggen kan vara utan arbete, var det från sist 27? Företag som GSL och MPCC har gjort det betydligt bättre över tid.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
7,87VWAP
Lägst
7,62OmsättningAntal
4,1 1 160 767
VWAP
Högst
7,87Lägst
7,62OmsättningAntal
4,1 1 160 767
Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Kunder har även besökt
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 18 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 11 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 14 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 6 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet
2025 Q3-rapport
38 dagar sedanNyheter
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
| Nästa händelse | |
|---|---|
| 2025 Q4-rapport | 18 feb. 2026 |
| Tidigare händelser | ||
|---|---|---|
| 2025 Q3-rapport | 11 nov. | |
| 2025 Q2-rapport | 19 aug. | |
| 2025 Q1-rapport | 14 maj | |
| 2024 Q4-rapport | 12 feb. | |
| 2024 Q3-rapport | 6 nov. 2024 |
Data hämtas från FactSet
0,20 USD/aktie
Senaste utdelning
13,31 %Direktavk.
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- ·för 11 tim sedanUSA- och Oslo-noterade SFL Corp har bekräftat försäljningen av två suezmax-tankfartyg med en rejäl vinst. De 2015-byggda fartygen är uthyrda till den amerikanska jätten Koch Industries, uppgav John Fredriksen-företaget. Priset är cirka $57m vardera eller $114m totalt, tillade ägaren. Köparen avslöjades inte. Mäklare hade tidigare i veckan rapporterat försäljningen av de 159 500-dwt SFL Thelon och SFL Ottawa (båda byggda 2015) till samma pris. De har båda scrubbers. Tankfartygen förvärvades från Ciner Shipping i Turkiet för tre år sedan för $45m vardera, med sexåriga tidsbefraktningar bifogade. VesselsValue bedömer fartygen som värda cirka $59m vardera. Nettointäkterna beräknas till $26m per fartyg efter återbetalning av tillhörande skuld och betalning av en uppsägningsavgift till Koch, i enlighet med ett förhandsöverenskommet vinstdelningsarrangemang, avslöjade SFL. Fartygen kommer att levereras under fjärde respektive första kvartalet, och SFL förväntar sig att redovisa en bokförd vinst på $23m från transaktionen. Ägaren kommer att ha kvar fem suezmaxar från 2019 och 2020 i sin blandade flotta. SFL sade att man också hade kommit överens om att skrota charteravtal för två 2020-byggda suezmaxar, SFL Albany och SFL Fraser. Ägaren kommer återigen att betala en uppsägningsavgift. De sydkoreanskbyggda tankfartygen kommer initialt att användas på spotmarknaden och i sinom tid kan företaget söka längre anställning för dessa fartyg. SFL:s verkställande direktör Ole Hjertaker sade: “Denna transaktion illustrerar det inbäddade värdet i vår flotta, där vi kan realisera en betydande vinst från försäljningen av två 10 år gamla fartyg bara tre år efter deras förvärv." "Och under tiden har vi åtnjutit solida kassaflöden från fartygen." VD:n tillade att en del av intäkterna kommer att återinvesteras i de yngre, mer bränsleeffektiva fartygen som är väl positionerade för att dra nytta av den nuvarande starka chartermarknaden, där rådande charterpriser är väsentligt högre än de befintliga fasta charterpriserna. SFL Corp tillkännagav inga nya affärer under tredje kvartalet då geopolitisk osäkerhet hämmade viljan att investera, berättade Hjertaker för TradeWinds förra månaden. “De senaste två kvartalen har varit lugnare, men vi kan hoppas att det nu blir mer stabilitet framöver. Då blir det lättare att göra nya transaktioner,” sade han. Under tredje kvartalet återlämnade fartygsägaren och tonnageleverantören endast åtta äldre capesize bulkfartyg till Golden Ocean. “Detta går i vågor och har gjort det i många år. Men jag skulle säga att osäkerheten har gjort det lugnare,” tillade han. Copyright: TradeWinds, simple the best!
- ·7 dec.Hej är inne. Vad tycker ni om den här aktien 2026,för 11 tim sedanför 11 tim sedanEfter att ha varit inne i SFL i över 10 år beslutade jag igår att sälja och investera pengarna i andra bolag istället. Mina andra shipping-aktier tänker jag ligga kvar i. Och med min tur så meddelar SFL kanske snart att Hercules har fått ett nytt mångårigt kontrakt till en bra day rate... :)
- ·22 nov.Denna aktie har varit en gedigen besvikelse de senaste åren. Jag trodde ursprungligen på konceptet, men företaget levererar inte. De har ju väldigt många bra anställda, vad beror denna dåliga utveckling på?·24 nov. · ÄndradAktiekurs och utdelningar har båda varit konstant fallande under en lång rad år trots aktieåterköp. Vilket bevisar att aktieåterköp ofta är att slösa bort aktieägarnas pengar. Värdet av aktieåterköp är ofta en tveksam kalkylbladsövning. De har ingått en del inte så bra leasingavtal och sålt sin torrlastflotta med förlust. De har en stor övervikt av stora containerfartyg som på sikt blir föråldrade om de inte uppdateras. E härligt ska vi också fokusera på att Linus riggen kan vara utan arbete, var det från sist 27? Företag som GSL och MPCC har gjort det betydligt bättre över tid.
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Antal
Köp
2 000
Sälj
Antal
100
Senaste avslut
| Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
|---|---|---|---|---|
| - | - | - | - |
Högst
7,87VWAP
Lägst
7,62OmsättningAntal
4,1 1 160 767
VWAP
Högst
7,87Lägst
7,62OmsättningAntal
4,1 1 160 767
Mäklarstatistik
Ingen data hittades





