JINHUI SHIPPING AND TRANSPORTATION(JIN)
(JIN)
Q1-rapport
33 dagar sedan‧30min
0,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
3 000
Sälj
Antal
2 378
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
246 | - | - | ||
500 | - | - | ||
120 | - | - | ||
500 | - | - | ||
600 | - | - |
Omsättning (NOK)
24 858Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 30 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 31 maj | |
2023 Årsstämma | 24 maj | |
2023 Q4-rapport | 27 feb. | |
2023 Q3-rapport | 29 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 28 aug. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
33 dagar sedan‧30min
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 30 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 31 maj | |
2023 Årsstämma | 24 maj | |
2023 Q4-rapport | 27 feb. | |
2023 Q3-rapport | 29 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 28 aug. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanBulker owner Jinhui Shipping & Transportation has boosted its capesize fleet with the purchase of a Chinese-built ship. The Oslo-listed company has spent $24m on the 178,021-dwt Ocean Courtesy (built 2008) from Kobe Shipping of Japan, it told investors on Tuesday. VesselsValue places the ship at $24.15m, while rival platform Maritime Strategies International values the unit at between $22.7m and $27.1m. Jinhui expects to take delivery of the vessel between 1 September and the end of the year, when a balance of $19.2m is payable to the seller. The company said it will fund around 70% of the purchase price with bank financing, without identifying the lenders. The rest will be paid in cash. The shipowner had $23.6m in cash on its balance sheet as of 31 March. The acquisition marks the next step of Jinhui’s expansion into the larger vessel sizes. The Hong Kong-based shipowner bought its first capesize in February when it took the Japanese-built 181,300-dwt New Delight (built 2012) for just under $31m. This was followed in April by a deal to charter in a newcastlemax, which Jinhui has fixed out to Olam Maritime Freight, the shipping arm of agricultural commodities trader Olam. Jinhui has continued to be active in buying and selling mid-sized bulk carriers, which have long been its focus. Last month, Jinhui made its first ever newbuilding order when it contracted two 63,500-dwt ultramaxes from Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry in China for $34m apiece. In mid-February, it bought a modern kamsarmax from Nisshin Shipping of Japan for $31.1m. Jinhui’s 33-bulker fleet today comprises 23 owned vessels, almost all of which are supramaxes and ultramaxes, plus 10 chartered-in ships. Copyrigh: TradeWinds, siply the best!
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanSkipet de kjøper nå er verdt 24 mill dollar🤑🤑 da har jin troen på framtiden
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanHvorfor betaler ikke jinhui shipping utbytte? Sluker ledelsen all inntekten istedet? Hvorfor gidder folk å investere i noe som ikke gir aksjonærer tilbake? Utenom det at aksjen ikke gir utbytte så ser det ji bra ut mtp at de kjøper nye skip nå
- 24 juni24 juniGrådig Ledelse. Ikke bra.......27 juni27 juniGodt klar over det, ja. Mpcc driver vel innen containerskip, kan derfor ikke sammenlignes med jinhui. Epler og pærer. Belships er sammenlignbare. Avkastningen har vært utrolig mye bedre der, men som et resultat er også verdsettelsen mange ganger høyere. Og på grunn av de høye utbyttene er gjeldsgraden til belco også mange ganger høyere. Det kan gi problemer på sikt. Når det er sagt, så har belco truffet veldig bra med det meste de har gjort. Men til nåværende prissetting mener jeg jinhui er en bedre investering
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q1-rapport
33 dagar sedan‧30min
0,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
Nyheter & Analyser
Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
0,00 NOK/aktie
Senaste utdelning
Shareville
Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanBulker owner Jinhui Shipping & Transportation has boosted its capesize fleet with the purchase of a Chinese-built ship. The Oslo-listed company has spent $24m on the 178,021-dwt Ocean Courtesy (built 2008) from Kobe Shipping of Japan, it told investors on Tuesday. VesselsValue places the ship at $24.15m, while rival platform Maritime Strategies International values the unit at between $22.7m and $27.1m. Jinhui expects to take delivery of the vessel between 1 September and the end of the year, when a balance of $19.2m is payable to the seller. The company said it will fund around 70% of the purchase price with bank financing, without identifying the lenders. The rest will be paid in cash. The shipowner had $23.6m in cash on its balance sheet as of 31 March. The acquisition marks the next step of Jinhui’s expansion into the larger vessel sizes. The Hong Kong-based shipowner bought its first capesize in February when it took the Japanese-built 181,300-dwt New Delight (built 2012) for just under $31m. This was followed in April by a deal to charter in a newcastlemax, which Jinhui has fixed out to Olam Maritime Freight, the shipping arm of agricultural commodities trader Olam. Jinhui has continued to be active in buying and selling mid-sized bulk carriers, which have long been its focus. Last month, Jinhui made its first ever newbuilding order when it contracted two 63,500-dwt ultramaxes from Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry in China for $34m apiece. In mid-February, it bought a modern kamsarmax from Nisshin Shipping of Japan for $31.1m. Jinhui’s 33-bulker fleet today comprises 23 owned vessels, almost all of which are supramaxes and ultramaxes, plus 10 chartered-in ships. Copyrigh: TradeWinds, siply the best!
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanSkipet de kjøper nå er verdt 24 mill dollar🤑🤑 da har jin troen på framtiden
- för 1 dag sedanför 1 dag sedanHvorfor betaler ikke jinhui shipping utbytte? Sluker ledelsen all inntekten istedet? Hvorfor gidder folk å investere i noe som ikke gir aksjonærer tilbake? Utenom det at aksjen ikke gir utbytte så ser det ji bra ut mtp at de kjøper nye skip nå
- 24 juni24 juniGrådig Ledelse. Ikke bra.......27 juni27 juniGodt klar over det, ja. Mpcc driver vel innen containerskip, kan derfor ikke sammenlignes med jinhui. Epler og pærer. Belships er sammenlignbare. Avkastningen har vært utrolig mye bedre der, men som et resultat er også verdsettelsen mange ganger høyere. Og på grunn av de høye utbyttene er gjeldsgraden til belco også mange ganger høyere. Det kan gi problemer på sikt. Når det er sagt, så har belco truffet veldig bra med det meste de har gjort. Men til nåværende prissetting mener jeg jinhui er en bedre investering
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Orderdjup
Stängd
Antal
Köp
3 000
Sälj
Antal
2 378
Senaste avslut
Tid | Pris | Antal | Köpare | Säljare |
---|---|---|---|---|
246 | - | - | ||
500 | - | - | ||
120 | - | - | ||
500 | - | - | ||
600 | - | - |
Omsättning (NOK)
24 858Mäklarstatistik
Ingen data hittades
Företagshändelser
Nästa händelse | |
---|---|
2024 Q2-rapport | 30 aug. |
Tidigare händelser | ||
---|---|---|
2024 Q1-rapport | 31 maj | |
2023 Årsstämma | 24 maj | |
2023 Q4-rapport | 27 feb. | |
2023 Q3-rapport | 29 nov. 2023 | |
2023 Q2-rapport | 28 aug. 2023 |
Data hämtas från Millistream, Quartr