Hoppa till huvudinnehållet

NorwayNorwayJINHUI SHIPPING AND TRANSPORTATION
(JIN)

· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
6,60
Idag %
+1,54%
Idag +/-
+0,10
Köp
6,44
Sälj
6,84
Högst
6,84
Lägst
6,60
Omsatt (Antal)
3 751
· Oslo Børs
· Valuta i NOK
Oslo Børs
· Oslo Børs · Valuta i NOK
· Valuta i NOK
Oslo Børs
Senast
6,60
Utveckling idag
+1,54%
+0,10
Köp
6,44
Sälj
6,84
Högst
6,84
Lägst
6,60
Omsatt (Antal)
3 751
Q1-rapport
33 dagar sedan30min
0,00 NOK/aktie
Senaste utdelning

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
3 000
Sälj
Antal
2 378

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
246--
500--
120--
500--
600--
Omsättning (NOK)
24 858

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q2-rapport
30 aug.
Tidigare händelser
2024 Q1-rapport31 maj
2023 Årsstämma24 maj
2023 Q4-rapport27 feb.
2023 Q3-rapport29 nov. 2023
2023 Q2-rapport28 aug. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Kunder har även besökt

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
Q1-rapport
33 dagar sedan30min

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q2-rapport
30 aug.
Tidigare händelser
2024 Q1-rapport31 maj
2023 Årsstämma24 maj
2023 Q4-rapport27 feb.
2023 Q3-rapport29 nov. 2023
2023 Q2-rapport28 aug. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Bulker owner Jinhui Shipping & Transportation has boosted its capesize fleet with the purchase of a Chinese-built ship. The Oslo-listed company has spent $24m on the 178,021-dwt Ocean Courtesy (built 2008) from Kobe Shipping of Japan, it told investors on Tuesday. VesselsValue places the ship at $24.15m, while rival platform Maritime Strategies International values the unit at between $22.7m and $27.1m. Jinhui expects to take delivery of the vessel between 1 September and the end of the year, when a balance of $19.2m is payable to the seller. The company said it will fund around 70% of the purchase price with bank financing, without identifying the lenders. The rest will be paid in cash. The shipowner had $23.6m in cash on its balance sheet as of 31 March. The acquisition marks the next step of Jinhui’s expansion into the larger vessel sizes. The Hong Kong-based shipowner bought its first capesize in February when it took the Japanese-built 181,300-dwt New Delight (built 2012) for just under $31m. This was followed in April by a deal to charter in a newcastlemax, which Jinhui has fixed out to Olam Maritime Freight, the shipping arm of agricultural commodities trader Olam. Jinhui has continued to be active in buying and selling mid-sized bulk carriers, which have long been its focus. Last month, Jinhui made its first ever newbuilding order when it contracted two 63,500-dwt ultramaxes from Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry in China for $34m apiece. In mid-February, it bought a modern kamsarmax from Nisshin Shipping of Japan for $31.1m. Jinhui’s 33-bulker fleet today comprises 23 owned vessels, almost all of which are supramaxes and ultramaxes, plus 10 chartered-in ships. Copyrigh: TradeWinds, siply the best!
    för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Öpploysningen om at nybyggingsordrenew er " den første noensinne" er helt feil. Tilkbake til 2008 ish hadde de en rekke nye skip i ordre
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Skipet de kjøper nå er verdt 24 mill dollar🤑🤑 da har jin troen på framtiden
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Hvorfor betaler ikke jinhui shipping utbytte? Sluker ledelsen all inntekten istedet? Hvorfor gidder folk å investere i noe som ikke gir aksjonærer tilbake? Utenom det at aksjen ikke gir utbytte så ser det ji bra ut mtp at de kjøper nye skip nå
  • 26 juni
    26 juni
    Men den er billig og attraktiv nå......
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    selskapet er godt i gang med en markert foryngelse av flåten. Det lover bra for fremtiden
  • 24 juni
    24 juni
    Grådig Ledelse. Ikke bra.......
    27 juni
    Godt klar over det, ja. Mpcc driver vel innen containerskip, kan derfor ikke sammenlignes med jinhui. Epler og pærer. Belships er sammenlignbare. Avkastningen har vært utrolig mye bedre der, men som et resultat er også verdsettelsen mange ganger høyere. Og på grunn av de høye utbyttene er gjeldsgraden til belco også mange ganger høyere. Det kan gi problemer på sikt. Når det er sagt, så har belco truffet veldig bra med det meste de har gjort. Men til nåværende prissetting mener jeg jinhui er en bedre investering
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.
Q1-rapport
33 dagar sedan30min
0,00 NOK/aktie
Senaste utdelning

Nyheter & Analyser

Nyheter och/eller generella investeringsrekommendationer alternativt utdrag därav på denna sida och relaterade länkar är framtagna och tillhandahålls av den leverantör som anges. Nordnet har inte medverkat till framtagandet, granskar inte och har inte gjort några ändringar i materialet. Läs mer om investeringsrekommendationer.
0,00 NOK/aktie
Senaste utdelning

Shareville

Delta i diskussionerna på SharevilleFå inspiration från tusentals portföljer och diskutera med andra duktiga investerare.
Logga in
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Bulker owner Jinhui Shipping & Transportation has boosted its capesize fleet with the purchase of a Chinese-built ship. The Oslo-listed company has spent $24m on the 178,021-dwt Ocean Courtesy (built 2008) from Kobe Shipping of Japan, it told investors on Tuesday. VesselsValue places the ship at $24.15m, while rival platform Maritime Strategies International values the unit at between $22.7m and $27.1m. Jinhui expects to take delivery of the vessel between 1 September and the end of the year, when a balance of $19.2m is payable to the seller. The company said it will fund around 70% of the purchase price with bank financing, without identifying the lenders. The rest will be paid in cash. The shipowner had $23.6m in cash on its balance sheet as of 31 March. The acquisition marks the next step of Jinhui’s expansion into the larger vessel sizes. The Hong Kong-based shipowner bought its first capesize in February when it took the Japanese-built 181,300-dwt New Delight (built 2012) for just under $31m. This was followed in April by a deal to charter in a newcastlemax, which Jinhui has fixed out to Olam Maritime Freight, the shipping arm of agricultural commodities trader Olam. Jinhui has continued to be active in buying and selling mid-sized bulk carriers, which have long been its focus. Last month, Jinhui made its first ever newbuilding order when it contracted two 63,500-dwt ultramaxes from Jiangsu Hantong Ship Heavy Industry in China for $34m apiece. In mid-February, it bought a modern kamsarmax from Nisshin Shipping of Japan for $31.1m. Jinhui’s 33-bulker fleet today comprises 23 owned vessels, almost all of which are supramaxes and ultramaxes, plus 10 chartered-in ships. Copyrigh: TradeWinds, siply the best!
    för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Öpploysningen om at nybyggingsordrenew er " den første noensinne" er helt feil. Tilkbake til 2008 ish hadde de en rekke nye skip i ordre
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Skipet de kjøper nå er verdt 24 mill dollar🤑🤑 da har jin troen på framtiden
  • för 1 dag sedan
    för 1 dag sedan
    Hvorfor betaler ikke jinhui shipping utbytte? Sluker ledelsen all inntekten istedet? Hvorfor gidder folk å investere i noe som ikke gir aksjonærer tilbake? Utenom det at aksjen ikke gir utbytte så ser det ji bra ut mtp at de kjøper nye skip nå
  • 26 juni
    26 juni
    Men den er billig og attraktiv nå......
    för 2 dagar sedan
    för 2 dagar sedan
    selskapet er godt i gang med en markert foryngelse av flåten. Det lover bra for fremtiden
  • 24 juni
    24 juni
    Grådig Ledelse. Ikke bra.......
    27 juni
    Godt klar over det, ja. Mpcc driver vel innen containerskip, kan derfor ikke sammenlignes med jinhui. Epler og pærer. Belships er sammenlignbare. Avkastningen har vært utrolig mye bedre der, men som et resultat er også verdsettelsen mange ganger høyere. Og på grunn av de høye utbyttene er gjeldsgraden til belco også mange ganger høyere. Det kan gi problemer på sikt. Når det er sagt, så har belco truffet veldig bra med det meste de har gjort. Men til nåværende prissetting mener jeg jinhui er en bedre investering
Kommentarerna ovan kommer från användare på Nordnets sociala nätverk Shareville och har varken redigerats eller på förhand granskats av Nordnet. Det innebär inte att Nordnet tillhandahåller investeringsrådgivning eller investeringsrekommendationer. Nordnet påtar sig inget ansvar för kommentarerna eller eventuella felaktigheter i automatiska översättningar.

Orderdjup

Stängd
Antal
Köp
3 000
Sälj
Antal
2 378

Senaste avslut

TidPrisAntalKöpareSäljare
246--
500--
120--
500--
600--
Omsättning (NOK)
24 858

Vi vill bara påminna om att börsen ger och tar. Även om sparande i aktier historiskt gett god avkastning över tid finns inga garantier för framtida avkastning. Det finns risk att du inte får tillbaka de pengar du investerat.

Mäklarstatistik

Ingen data hittades

Kunder har även besökt

Företagshändelser

Nästa händelse
2024 Q2-rapport
30 aug.
Tidigare händelser
2024 Q1-rapport31 maj
2023 Årsstämma24 maj
2023 Q4-rapport27 feb.
2023 Q3-rapport29 nov. 2023
2023 Q2-rapport28 aug. 2023
Data hämtas från Millistream, Quartr

Relaterade värdepapper

Inga Nordnet Markets Certifikat finns med underliggande värdepapper. Se övriga Certifikat
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm