Hoppa till huvudinnehållet

Hej! Vad kan vi hjälpa dig med?

Hur ändrar jag mitt namn på Nordnet?

Ändra namnet vi har registrerat för dig i vårt system


Om du har bytt namn fångas det upp av våra kontinuerliga körningar gentemot Skatteverket. För att säkerställa att vi har rätt namn för dig: klicka på menyfliken Mina sidor/Min Profil och Inställningar på nordnet.se. 


Ändra namnet du ser på ditt konto

Vi ändrar inte kontots namn åt våra kunder, detta då man själv ställer in vad man vill kalla sitt konto (och det behöver inte ha någonting med ens namn att göra). Kontonamn som är populära är bl.a. "Långsiktigt sparande", "Utdelningsmaskin", "Pension", "Semester" m.m. och dessa går vi inte och tar bort när ett namn uppdateras hos folkbokföringen. 

Du kan själv ändra kontonas namn genom att klicka på pennan bredvid "Namnge konto/försäkring" på samma ställe som innan Min Profil och Inställningar på nordnet.se eller genom att klicka på justeringspennan på kontots detaljer i appen.

 

Fick du svar på din fråga?

Tillbaka
© 2024 Nordnet Bank AB.
Nordnet | Box 30099 | 104 25 Stockholm